problème Starter Riviera 1973

There's always the old hot rod trick of changing axle ratio, higher number will increase performance at all but the highest speeds without making any changes to the engine.
Yes. The only problem with that is the Big Buicks use the 9 3/8 rear. There are no gears or Posi carriers made for that rear, NONE. He would have to find used parts. I'd say the chance of that in France is effectively zero. It's hard enough here.
 
Yes. The only problem with that is the Big Buicks use the 9 3/8 rear. There are no gears or Posi carriers made for that rear, NONE. He would have to find used parts. I'd say the chance of that in France is effectively zero. It's hard enough here.
So I'm actually not a fan of this, but I'll say it anyway. Smaller tires can achieve the same thing. As wide as you can fit in the wheel well, but a little less circumference. Some people like their vehicles lowered anyway.
 
So I'm actually not a fan of this, but I'll say it anyway. Smaller tires can achieve the same thing. As wide as you can fit in the wheel well, but a little less circumference. Some people like their vehicles lowered anyway.
Yes, if you like the look. Smaller tires in a big wheel well can look odd. You can go the other way as well. I have a friend with a 1969 Riv with 3.42's out back. He uses 33" tall tires (28" stock) when going on long trips to reduce his effective gear to 2.90. He races the car, so it's his poor man's overdrive for long trips to the track.
 
So I'm actually not a fan of this, but I'll say it anyway. Smaller tires can achieve the same thing. As wide as you can fit in the wheel well, but a little less circumference. Some people like their vehicles lowered anyway.
Cold air intake, low restriction exhaust, oversize alternator pulley, nitrous oxide?
 
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Cold air intake, low restriction exhaust, oversize alternator pulley, nitrous oxide?
CAI, low restriction exhaust, no pulley, and no nitrous. High 12's at 106MPH. My friend Jeff Holthenrichs. He is Yardley in this V8buick thread,


He used to have his own site called 1badriv.com, but it is no longer there. Shame, he detailed everything he did to the car over the years.


 
Adding to the list of things that will give a little boost without digging into the engine internals - remove belt driven fan and install electric fan.
 
Rebonjour a vous , je reviens encore car ma BUICK est toujours en panne malgré des heures passer a tout vérifier ..3 ème démarreurs monté et 1er essais elle démarre et aprés casse encore du nez en Alu excactement au méme endroit ,méme fissure ?et ce sont lmes bon démarreur.Testé et OK : volant moteur, batterie neuve,tout les cables ..Reste 1 problème a ce jour Non testé ! Un retour du moteur a l'entrainement ( qui m'exploserait les nez des démarreur) pouvez vous me dire comment le savoir et surtout quoi faire pour me sortir de cette Impasse ! Merci a vous .

Translation:
Hello again, I'm coming back again because my BUICK is still broken down despite spending hours checking everything.. 3rd starters fitted and 1st tests it starts and then breaks again the aluminum nose in exactly the same place, same crack? and this are good starter. Tested and OK: flywheel, new battery, all cables.. 1 remaining problem to date Not tested! A return of the engine to the drive (which would explode my noses of the starters) can you tell me how to know this and above all what to do to get out of this Impasse! Thank you .
 
Last edited by a moderator:
Is it possible that the engine has developed excess end play in the crankshaft, so that when running, the spinning flywheel can contact the starter nose casting?
 
Is it possible that the engine has developed excess end play in the crankshaft, so that when running, the spinning flywheel can contact the starter nose casting?
Alternate idea - broken motor mount could let the engine shift under load and crush the starter.

De traduction Google:

Est-il possible que le moteur ait développé un jeu axial excessif dans le vilebrequin, de sorte que lorsqu'il tourne, le volant en rotation puisse entrer en contact avec le nez du démarreur ?
Idée alternative : un support de moteur cassé pourrait laisser le moteur se déplacer sous charge et écraser le démarreur.
 
Bonjour à vous tous, je suis désolé d'avoir tardé à répondre mais d'un autre coté c'est que le problème a été régler à ma facon de (férronnier d'art en France ..)
Après 3 caisse demarreur sans trouver le moidre défauft de volant ou moteur ? j'ai pris le meilleur de mes 3 détecteurs HS le nez mais neuf !
j'ai fabriqué un squelette en Acier autour du nez cassé,relier au nez en alu ! le plus possible.je l'ai remontais ! modificateur l'endroit ou il touché le moteur et puis elle à démarrée ! sans casse...
Depuis des Dizaine de mariage moteur et capable !!!
 
Par contre depuis peu de temps un autre soucis ! elle tourne parfait cette Beauté ! sauf que depuis 2/3 semaines elle à des ratée occasionnelle en sortie ! au bout de 10 mn ou 45 mn ? elle a des taux moteur et fumée Noir, et depuis peu la température moteur bête ?
je l'arréte, redémarre et elle représente comme ci rien ne dit passer ? mais le problème c'est entretenir une chaîne sortie...
Si quelqu'un a une idée ou connut le problème qui peut être mauvais mélange air / essence ? ou plus culbuteur grave ou ?
De part chez moi il n'y a aucun garage capable de réparer les BUICK ..
 
C moi du coup qui deviens Mécano et je commence a connaitre ma BUI CK , mais ! ouvrir le moteur pour une Opération a coeur ouvert , je ne me sent pas capable de le faire si c'est de ce coté la , la panne ?
 
Lorsque que j'accélère fort elle part comme une bombe ! mais ne tient pas vraiment le ralenti . Il me faut coupoé le contact pouyr qu'elle reparte normalement ? et depuis aujourd'huit , j'ai remarqué la température du moteur qui baisse pas mal lorsqu'elle a des ratée !
 
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